از برگزاری جشن های "دختر ماه" تا اردوهای "مادر دختری"
از برگزاري جشن هاي "دختر ماه" تا اردوهاي "مادر دختري"
برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مناسبت دهه کرامت؛

از برگزاری جشن های "دختر ماه" تا اردوهای "مادر دختری"

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان برنامه هاي متنوعي در بزرگداشت دهه کرامت تدارک ديده است که برگزاري جشن هاي شهري با عنوان "دختر ماه" و اردوهاي يک روزه "مادر دختري" از جمله آنها است.
شناسه خبر : 47257 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، دهه کرامت بهترین فرصت برای انس بیشتر مردم با اهل بیت (ع) است و با توجه به شرایط کشور، فعالیت در زمینه دختران، بیش از همه ضروری است. اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، به عنوان تشکلی که مخاطبان آن، دختران و پسران نوجوان هستند، برنامه های متنوعی در بزرگداشت این دهه تدارک دیده است.

 

برگزاری جشن های شهری با عنوان "دختر ماه" با همکاری دفاتر نمایندگان ولی فقیه در استان ها، مدیرکل امور بانوان استانداری ها و اداره کل آموزش و پرورش در استان ها از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مناسبت دهه کرامت است که طی آن، در سطح محلات و مدارس، جشن های میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، برگزاری اردوهای یک روزه "مادر دختری" با حضور دختران عضو تشکل و مادران شان، برنامه جالب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ایام دهه کرامت است. طی این برنامه، که به صورت یک روزه و درون شهری برگزار می شود، دختران تجربه "یک روز زیست دخترانه در کنار یکدیگر و مادران شان" را تجربه می کنند.

 

این گزارش می افزاید، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با همکاری حوزه علمیه خواهران، در راستای افزایش غنای معنوی، تربیتی و فرهنگی اردوهای مادر دختری و سایر محافل و جشن های روز دختر در سطح استان ها، اقدام به اعزام مبلغه از بانوان و اساتید حوزه علمیه هر استان و یا بانوان مستبصر و مبلغ حوزه علمیه قم می نماید.

 

تکریم دختران شهدا به ویژه شهدای امنیت و مدافع حرم، اجرای پویش "پدر دختری"، اجرای سرود "دختر ماه"، تکریم دختران عضو تشکل در مرکز و استان ها و اهدای تعدادی سنگ نگین متبرک به آستان مقدس اهل بیت (ع) به این دختران  و تولید محتوا در قالب های پوستر، تیزر و انیمیشن و فضاسازی دفاتر اتحادیه در مرکز و استان ها از برنامه ها دیگر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مناسبت دهه کرامت است.

 

توزیع بسته های متبرک میان دانش آموزان و خانواده های آنان با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مشارکت در برگزاری برنامه سفیران کریمه و همراهی با خادمان حاضر در این برنامه به منظور دیدار با خانواده های شهدا، سالمندان و بیماران و همچنین برگزاری نشست هایی با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با امامزادگان مدفون در هر استان و برگزاری برنا مه ها و جشن ها در این اماکن متبرکه از برنامه های دیگر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مناسبت دهه کرامت است.